Εφημερίδες

 

Επισκέπτες

3545909
ΣήμεραΣήμερα271
ΕβδομάδαΕβδομάδα1514
ΜήναςΜήνας9077
ΣυνολικάΣυνολικά3545909
Μεγαλύτερη 06-20-2022:2317
Statistik created: 2022-08-19T14:16:38+03:00
Άρθρο: ΜΤΣ, να σταματήσει η “Ομηρία” των Μερισματούχων του ΣΞ PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 03 Ιούνιος 2022 01:24

koutrisΜΤΣ: Να σταματήσει η “Ομηρία” των Μερισματούχων του ΣΞ

Η Ώρα των Αποφάσεων για Όλους Ήλθε!

 

Γράφει ο Αντιστράτηγος ε.α. Σταύρος Κουτρής

Πρόεδρος ΔΣ/ΕΑΑΣ

Επίτιμος Διοικητής 98 ΑΔΤΕ “ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ” »

 

       Για άλλη μια φορά θα ασχοληθούμε με το Μετοχικό Ταμείο Στρατού (ΜΤΣ). Είναι διαχρονικά διαπιστωμένο ότι ο ΣΞ αποδίδει πολύ περισσότερα έσοδα στο Ταμείο απ’ ότι η πρώην Χωροφυλακή και μετέπειτα η ΕΛ.ΑΣ., ενώ η πληρωμή μερισμάτων γίνεται κατά ενιαίο τρόπο με αποτέλεσμα οι μερισματούχοι της ΕΛ.ΑΣ. να καρπούνται μεγαλύτερα ποσά από τις εισφορές τους. Οι απόστρατοι του ΣΞ διαμαρτύρονται συνεχώς για τη συντελούμενη αδικία.

Το  θέμα απασχόλησε και στο παρελθόν την Πολιτεία, αλλά δυστυχώς οι υποβληθείσες προτάσεις αγνοήθηκαν και κάποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες αδρανοποιήθηκαν.

      Συγκεκριμένα το 1990, έξι χρόνια μετά την ίδρυση της ΕΛ.ΑΣ (Ν.1481/1984) και τη διάλυση της Χωροφυλακής και της Αστυνομίας Πόλεων, προέκυψε η ανάγκη και υποχρέωση διαχωρισμού του ΜΤΣ σε δύο ανεξάρτητα Ταμεία, ένα για τους προερχόμενους από τον Στρατό Ξηράς και ένα για τους προερχόμενους από την Ελληνική Αστυνομία και την πρώην Χωροφυλακή (διαχωρισμός και όχι αποπομπή, με αναλογικό διαμοιρασμό της περιουσίας). Η ρύθμιση αυτή συμπεριελήφθη ως άρθρο 27 στο Ν 1911/1990 και ψηφίστηκε ομόφωνα από όλες τις πτέρυγες της Βουλής. Αυτή η νομοθετική ρύθμιση δεν εφαρμόσθηκε ποτέ!

 

      Το Μάρτιο του 2010, μετά την υπ’ αριθμό 1/2009 Σύμβαση Συνεργασίας Deloitte Business Solutions ΑΕ και Hewitt Associates με τη ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που πρότεινε, μεταξύ άλλων «Δημιουργία Ενιαίου φορέα για όλους τους κλάδους (Ένα Μετοχικό Ταμείο Ενόπλων Δυνάμεων) και την αποχώρηση των αστυνομικών από το ΜΤΣ.». Ούτε αυτό εφαρμόσθηκε.

 

      Στις παρελθούσες δεκαετίες επήλθαν πάμπολλες αλλαγές:

  • στη φύση των δύο Κλάδων που συμμετέχουν στο Ταμείο,
  • στο συνταξιοδοτικό και το ασφαλιστικό όλων των δημοσίων λειτουργών,
  • στη δημιουργία επικουρικών ταμείων για τις διάφορες κατηγορίες δημοσιών λειτουργών και στην καταβολή επικουρικών συντάξεων σ’ αυτούς,
  • στην ενοποίηση ασφαλιστικών ταμείων.
  • Για τους αστυνομικούς υπαλλήλους δημιουργήθηκε επικουρικό ταμείο, ενώ για τους στρατιωτικούς όχι. Τα δε μερίσματα του ΜΤΣ θεωρήθηκαν επικουρικά μόνον για τη σχετική φορολόγησή τους.

      Παρ΄ όλες τις αλλαγές και την εφαρμογή συγκεκριμένων αρχών λειτουργίας στα επικουρικά και ασφαλιστικά ταμεία καμία αλλαγή δεν ευοδώθηκε, ώστε να εξορθολογιστεί η διαδικασία απόδοσης μερισμάτων από το ΜΤΣ.

     Μελετώντας σήμερα την κατάσταση παρουσιάζουμε κάποια συντριπτικά στοιχεία:

  • Το ποσοστό συμμετοχής στα Έσοδα του ΜΤΣ κατά μέσο όρο (ΜΟ) 12ετίας είναι εκ μέρους του ΣΞ περίπου 58%, της ΕΛ.ΑΣ. 34% ενώ της Περιουσίας 8%.
  • Ο ΣΞ έχει κατά ΜΟ ετησίως συμμετοχή περίπου 31.000.000 ΕΥΡΩ περισσότερα από την ΕΛ.ΑΣ.
  • Οι μερισματούχοι της ΕΛ.ΑΣ καρπούνται περίπου το 55% των διανεμομένων κάθε χρόνο εσόδων, ενώ οι μερισματούχοι του ΣΞ μόνον το 45% περίπου!
  • Ο ΣΞ έχει κατά ΜΟ 9.872 μετόχους παραπάνω από την ΕΛ.ΑΣ οι οποίοι συμβάλλουν στα έσοδα του Ταμείου, ενώ η ΕΛ.ΑΣ έχει κατά ΜΟ περίπου 15.000 μερισματούχους παραπάνω από τον ΣΞ, οι οποίοι καρπούνται εκ των διανεμομένων κάθε χρόνο εσόδων.
  • Ο λόγος εργαζομένου προς συνταξιούχο παρουσιάζει υπερβολικά μεγάλη διαφορά μεταξύ ΣΞ και ΕΛ.ΑΣ. και υπονομεύει την “υγεία” του Ταμείου. Για τον ΣΞ είναι 1,9:1, ενώ για την ΕΛ.ΑΣ. 0,9:1, ενώ το ιδανικό θα ήταν 3:1 και καλύτερο.

    Από την ανάλυση των στοιχείων λειτουργίας του ΜΤΣ σήμερα αποδεικνύεται, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι οι στρατιωτικοί προσφέρουν κατά πολύ περισσότερα από τους αστυνομικούς και καρπούνται πολύ λιγότερα.

Αυτό αντίκειται σε κάθε έννοια λογικής και ηθικής τάξης και παραβιάζει κατάφωρα την αρχή της ανταποδοτικότητας και αναλογικότητας μεταξύ εισφορών του κάθε Κλάδου και παροχών προς του μερισματούχους του.

 

     Επιβάλλεται η αλλαγή της παρούσας λειτουργίας του ΜΤΣ ως προς τον τρόπο διανομής των πάσης φύσεως παροχών.  Το ΔΣ της Ενώσεως πήρε την απόφαση και κατέθεσε την ακόλουθη πρόταση στον κ ΥΕΘΑ:

α.         Τη δημιουργία δύο (2) Λογαριασμών στο εσωτερικό του ΜΤΣ. Τα έσοδα από τον κάθε Κλάδο θα ενισχύουν το Λογαριασμό του Κλάδου. Τα έσοδα εκ της Περιουσίας κατανέμονται στους 2 Λογαρισμούς αναλογικά με τον αριθμό του αθροίσματος μετόχων και μερισματούχων του κάθε Λογαριασμού (π.χ. ενδεικτικά εκ του ΜΟ της παρελθούσης δεκαετίας: 48,24% στο ΣΞ και 51,76% στην ΕΛ.ΑΣ.). Η κατανομή των ποσοστών της Περιουσίας θα γίνεται ετησίως.

β.         Τα έξοδα του Ταμείου θα καταλογίζονται αναλογικά στους 2 λογαριασμούς.

γ.         Το δημιουργηθέν αποθεματικό θα κατανεμηθεί αναλογικά στους 2 λογαριασμούς.           

δ.         Ο κάθε Λογαριασμός θα αποδίδει μέρισμα στους μερισματούχους του κατα τα ισχύοντα σήμερα.           

ε.         Παρόμοια διαδικασία να εφαρμοστεί και για το ΒΟΕΑ, εντός του κάθε Λογαριασμού.

     Σήμερα το διανεμόμενο μηνιαίο μέρισμα κατά ΜΟ 12ετίας και κατά ΜΟ μερισματούχων αδιακρίτως βαθμού είναι 88,88 , ενώ εφ’ όσον υλοποιηθεί η πρόταση αυτό θα γινόταν για το ΣΞ 210,33 ενώ για την ΕΛ.ΑΣ. 60,50 .

Για να έχετε πληρέστερη αντίληψη σας καταθέτουμε την υποβληθείσα επιστολή με τα συνημμένα της.

        Για να δείτε την επιστολή ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

             Αναλυτικός πίνακας εσόδων-μερισμάτων ΜΤΣ: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

                                                                 Γράφημα για αναλογική κατανομή. ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

                                                                                 Γράφημα για ΜΗ αναλογική κατανομή. ΚΛΙΚ ΕΔΩ.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο περιλαμβάνει προσωπικές απόψεις του συντάκτη και δεν δεσμεύει το ΔΣ της ΠΟΣ. 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 03 Ιούνιος 2022 19:56